قدرت، دانش و زایش معنا بنیادی برای توضیح شیوه پدیداری دولت

بهنام مدی؛ محسن برهانی

دوره 6، شماره 23 ، آذر 1399، ، صفحه 89-131

https://doi.org/10.22054/tssq.2020.31798.487

چکیده
  در این نوشته تلاش شده است تا محور نخست اندیشه فوکو یعنی دانش بر اساس دو عرصه تشکیل دهنده آن یعنی کردارهای گفتاری و کردارهای غیرگفتاری، رابطه آنها با یکدیگر، نحوه مفصل‌بندی‌شان و در نهایت چگونگی زایش معنا بررسی گردد. بنابراین پرسش اصلیِ این نوشته این است که بر اساسِ تحلیل‌های دیرینه تبارشناسانه معنا چگونه به وجود می‌آید؟ این پژوهش ...  بیشتر